top of page
Search
  • Writer's pictureglen biratenu

Prophetess - וויסקי ירושלמי בשיתוף פעולה שלנו

אתן הקדמה קלה ואספר על היום בו ביקבקתי סוף סוף את חבית הוויסקי שישבה והתיישנה ב Glen Whisky Bar במשך יותר מ-3 שנים. זאת חבית ויסקי שנקנתה אחרי סיור ארוך עם חבר בין חביות הוויסקי בThe M&H Distillery ובחרתי חבית בת כ-11 חודשים. בשיתוף עם הכרם - תרבות שתייה בהובלתו של Lev Vainberg זו כנראה (לפי מיטב ידיעתי) החבית היחידה שנמכרה החוצה, במלואה, להתיישן במקום אחר. כיום, אחרי עוד 3 שנים זהו הסינגל מאלט היחידי בעולם שיושן בירושלים! הוא בוקבק כגלן שלומציון (כן אני לא טוב עם שמות) מעושן וטעים.

תוך כדי הביקבוק של הוויסקי, האקסטזה שהייתי בה, האין ספור התייעצויות עם חברים/מכרים/קולגות נדלקתי עוד יותר על התהליך. לקוח, שכבר מזמן הפך ליותר מכך, אייל אפלבאום, שגם קנה חבית מחברנו בתל אביב, הציע לי להצטרף אליו לקנייה של חבית נדירה מהם, חבית של מילק אנד האני שיושנה בחבית משומשת של שרי אמונטיאדו. כמה שהייתי ספקן, אחרי הטעימה, הפור נפל, ונכנסתי לשותפות של לבקבק גם את החבית הזאת.

קנינו את החבית במלואה, הובלנו אותה ל Hatch Brewery שיש להם את האמצעים היותר נוחים לביקבוק מאשר בתוך הבר (תודה ענקית ל Yisrael Atlow) והיה לנו בוקר כיף של ביקבוק חבית ויסקי, ששמו יקרא בישראל (ובעולם) - Prophetess.


פרופטס, "הנביאה", הוא ביקבוק עצמאי - קניית חביות ייחודיות ומעניינות, וביקבוקן באופן עצמאי תחת מותג חדש – שהקים אייל אפלבאום לפני כשנה.

הפרויקט הוקם כדי להעניק רובד נוסף לחיבור שלו עם עולם הוויסקי, וכדי לענות על הדחף ליצור.

המהדורה הראשונה שבתמונה, בשיתוף פעולה מדהים עם הבר שלנו Glen Whisky Bar הושקה לא מזמן.

זוהי חבית שיובאה במיוחד מספרד, ובה יושן במשך 4 שנים תזקיק של מילק אנד האני, מזקקה ישראלית מוצלחת במיוחד מתל אביב. יצאו ממנה 220 בקבוקים בלבד.

זוהי חבית מחודשת (שעברה תהליך חידוש לאחר השימוש הראשון בה) שהכילה בעברה יין אדום ישראלי. התזקיק שבה יושן במשך 3 שנים, ויבוקבק בחוזק אידיאלי של 57.5%.


החבית עצמה, שיישנה את הוויסקי במשך 3 שנים באקלים הישראלי, היא חבית מחודשת שהכילה בעברה יין אדום ישראלי. היא בוקבקה בחוזק אידיאלי של 57.5% אלכוהול, וצבעה הטבעי מהעץ בלבד.

אאמ;לק את התיאור -

ויסקי פצצה, ממתק נוזלי.

אם הוא קשוח מידי, ממליץ לנסות עם כמה טיפות מים!

אגס בשרני, פרחוניות עדינה והדרים מיד ממלאים את האף, וניל וקרמל מאוזנים עם ספייס עדין של עץ.

בטעמו קופצים דבש ופקאנים מסוכרים, פירות יער ודובדבני אמרנה, לצד סירופ מייפל וקינמון.

הסיומת ארוכה ומספקת, מתיקות דומיננטית המלווה בספייס של פלפל שחור וקינמון.

ניתן לרכוש את הוויסקי - Prophetess כאן:


40 views0 comments
bottom of page