top of page
Search
  • Writer's pictureglen biratenu

3 בקבוקים יוצאים מן הכלל

Updated: Jan 12, 2023

את השנה החדשה החלטנו להתחיל לא עם ויסקי החודש, אל דאגה זה יגיע לקראת סוף השבוע, אלא עם נוכחות חדשה של מבקבק עצמאי חדש שעולה על מדפנו. לפני כעשור נולד מבקבק עצמאי שתוך פרק זמן קצר התחיל לקבל שבחים, Lady of the Glen(כן אני יודע היה צריך להגיע לפה הרבה קודם) הוא מותג עצמאי וקטן יחסית שמיובא בייבוא אישי על ידי חבר יקר מAlphaBet Whisky.

המותג נולד לפני כעשר שנים, על ידי ברמן חובב ויסקי, הוויסקי נקרא על שם רוח רפאים שרדפה טירה באזור המגורים שלו, בין גלסגו לאדינברו. המבקבק מתמקד במזקקות פחות מוכרות ובביטויים לא שגרתיים. הכל נעשה בעבודת יד ולמרות הגיל והגודל כבר זכה פעמיים כמבקבק השנה בשתי תחרויות ויסקי נחשבות, האחת לשנת 2022 ואחד לשנה החדשה. 3 ביטויים שהגיעו אלינו, שניים חביות בודדות ואחד בלנדד מאלט.


הראשון, מזקקה לא כל כך מוכרת, מזקקת Aultmore Distillery שנמצאת בבעלות תאגיד בקרדי-מרטיני ומייצרת בעיקר ויסקי לדיווארס. המזקקה ידועה בתסיסה יחסית ארוכה שלה, דבר שיוצא ויסקי יחודי. הבקבוק שהגיע אלינו הוא בן 12 שנה שהתיישן בחבית יין, בקבוק אחד מתוך 263 בקבוקים בלבד. בוקבק בחוזק של 54.5%.

הבקבוק השני, מפתיע מעט. לאחרונה מתחילים לצוץ בקבוקים של מוויסקי שלא נהוג לשתות. גריין ויסקי, לרוב הולך לדילול סינגל מאלטים בוויסקי זול יותר. לרוב, במיוחד בגילאים הצעירים גריין ויסקי הוא לא מדהים, אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל, ויש ביטויים נפלאים במיוחד בגילאים מבוגרים יחסית. מה שהגיע אלינו, זה ויסקי ממזקקת פורט דונדס, זוהי מזקקת הגריין הגדולה ששייכת לתאגיד האלכוהול הגדול ביותר בעולם, דיאג'יו. ז"א כולכם שתיתם פורט דונדאס אם בשלב זה או אחר שתיתים ג'וני ווקר. היא בעצם מאבות המייסדים של התאגיד הזה. כיום המזקקה לא קיימת, היא נהרסה ב-2010 ויש לנו פה בעצם פריט אספנות, שמחירו עולה תוך כדי כתיבת שורות אלו זהו בקבוק של גריין ויסקי בן 17 שיושן בחביות אקס שרי, ללא שום ספק טעימה מעניינת ביותר. הוויסקי מבוקבק ב-58.1% אלכוהול.

הבקבוק השלישי, הינו מותג של המבקבק העצמאי שמהווה את מגרש המשחקים בבלנדינג. ערבוב של שתי חביות הוגס הד, האחת של קאול אילה אקס שרי, והשנייה של ויסקי איילה אחר שיושן בחבית של קאול איילה, כן אני יודע זה מסובך. זהו ויסקי בן 6 שנים ויש רק 552 בקבוקים ממנו. מבוקבק ב-51% אלכוהול.





11 views0 comments
bottom of page