top of page
Search
  • Writer's pictureglen biratenu

קבלו את Tomintoul Distillery

היא מהמזקקות הפחות מוכרות על המדפים בארץ, כתוצאה מכך, המחירים קצת יותר סימפטיים לרוב. המזקקה נמצאת באזור ספייסייד (כמו בערך חצי מתעשיית הוויסקי הסקוטי) אך מציינת בגאון שהיא באזור גלנליווט. ההתייחסות שלה לגלנליווט לא מדבר על המזקקה העצומה (אחת משלוש הגדולות) אלא לאחוזה שנמצאת באזור, אחוזה שהייתה שייכחת למשפחת המלוכה הבריטית והיא שנתנה את השם למחוז. המזקקה נקראת על שם העיירה שנמאת בגבעה הגבוהה ביותר באזור הספייסייד בגובה 345 מטר. הם מתהדרים במי מעיין זכים ביותר וכפר שכל מה שהוא עושה זה רק לזקק ויסקי, המזקקה זו התעשייה היחידה באזור.

הביטוי הראשון שהגיע להשלים את המלאי הוא בן 16 שנים. ויסקי שחובבי הוויסקי אולי לא יעריכו אותו מספיק כי הוא



מגיע בחוזק של 40% אלכוהול. על אף התארים הזכיות הרבות של הוויסקי הזה בתחרויות הוא לא ויסקי יומרני, הוא פשוט נותן תמורה נהדרת למחיר. ויסקי עשיר, נעים ומאוד טעים על גוון הטעמים המתוק, מעט וניל ודגנים.

השני בסדרה הוא הטומינטול “With A Peaty Tang” זאת סדרה עם מעט לתת מעושן. משהו שכאשר הם התחילו לעשות לא היה כה נפוץ בספייסייד, היום להרבה מזקקות באזור יש מהדורה מעושנת קלות. הוא לא מתחרה בוויסקי מהאיים, בטח לא איילה אלא רמת עישון מאוד נמוכה שתאפשר להיכנס בעדינות לעולם המעושנים.

השלישי הוא כבר המעושן הכבד של המזקקה. לרוב אם יש למזקקה ביטוי מעושן כבד, הוא יקבל שם אחר כדי לא לבלבל אנשים בין אופי הוויסקי. סדרת ה "Old Ballantruan" מגיעה גם בחוזק גבוה יותר של 50% וכבר מתחרה בוויסקים המעושנים מאיילה, רק עם הטוויסט של המזקקה עצמה ושל האזור.


8 views0 comments
bottom of page