top of page
Search
  • Writer's pictureglen biratenu

NEW DISTILLERY - מזקקת הינשוף השיכור בישראל

המזקקה הזאת היא חגיגה אמיתית כי קודם כל לפי הצהרת המזקק Nir Dotan הוא עושה מה שהוא אוהב ומה שטעים לו, ובעיננו זו בדיוק הדרך הנכונה לעבוד. סיבה נוספת לחגיגה שהמזקקה היא סוג של "הרחבה" של מבשלת בירה מצויינת, מבשלת שריגים - בירות בוטיק ובירגארדן שנכנסו בשותפות לThe Drunken Owl Distillery מזקקת הינשוף השיכור.

מיקרו מזקקת הבוטיק הזאת רק השיקה את שני המוצרים הראשונים שלה, ויסקי שיפון (Rye whisky) ורום בסגנון ג'מייקני. ויסקי שיפון הוא סגנון ויסקי הנפוץ יותר בצפון אמריקה ומצוי גם בכמה מזקקות חדשות בצפון אירופה. שיפון הוא דגן שגדל די רחוק מקו המשווה, או בחלק הצפוני של כדור הארץ או מעט בדרומי. השיפון הוא דגן מאוד בעייתי ולרוב המשקאות שמיוצרים ממנו זה לא יהיה מ-100% שיפון, אלא שילוב של שיפון עם דגנים אחרים בגלל ששיפון הוא דגן שיותר קשה לעבוד איתו, הוא סמיך יותר, דביק יותר ויותר קשה להפיק ממנו מש (תירוש מתוק שאותו מזקקים). בישול של שיפון ייצור יותר דיסה מאשר מיץ. זו אחת הסיבות שאין הרבה ויסקי שיפון, ובכלל משקאות שטהורים על בסיס שיפון אלא תמיד יהיו בערבוב עם דגנים נוספים. מאפיין נוסף של ויסקי שיפון הוא ספייסיות, טעם מאוד מתובל, מאוד לא שגרתי ופחות "נקי". מצד שני חובבי ויסקי שיפון, אלו בדיוק הטעמים שהם אוהבים. מגיעים אלינו שני ביטויים של המזקקה, האחד בחוזק חבית של 61% והשני מדולל ל-46%. המדולל. מחיר מנה 55 לחוזק 46 אחוזים מחיר מנה ח"ח 63 ש"ח

רום ג'מייקני - רום ג'מייקני יהיה מאופיין בטעמים יותר פאנקיים שמקורם במיכלי התסיסה הפתוחים והמזוהמים (לא זיהום רע אלא מאפיין) שיוצרים את הטעמים הללו. רום ג'מייקני יהיה יותר "מלוכלך" או "פאנקי" מרום מוכר יותר ונגיש יותר. היום אצל חובבי הרום, זאת קטגוריה הפופולרית יותר. הרום של הינשוף השיכור מיוצר ממולסה שמעורבבת עם שאיריות התזקיק הקודם ואז מותססת עם שמרי יין. כמובן כמו רום קראפטי ואיכותי, הוא ללא תוספות סוכר. הרום של המזקקה מגיע אלינו גם בשתי ווריאציות, הראשונה של 46% והשנייה בחוזק חבית של 59%. רום חוזק 46% - 53 ש"ח למנה.



29 views0 comments
bottom of page