top of page
Search
  • Writer's pictureglen biratenu

עושים שלישייה עם Teeling Whiskey

לכבוד השנה החדשה צריך להתחיל עם וויסקי חדשים. לא מזמן הגיעה אלינו שלישייה יפייפיה של Teeling Whiskey, וזו אחת המזקקות הכי פורות בעולם הוויסקי עם אין ספור חידושים ומשחקים שעושים פשוט חשק אין סופי לטעום דברים חדשים. כך גם שלושת הביטויים החדשים שהגיעו אלינו.

הראשון, שזמן רב ציפינו שיגיע ארצה זהו Pineapple rum cask, שיתוף פעולה בין המזקקה האירית, לאחד ממותגי הרום המובילים בברים כיום, Plantation Rum. מבוסס על הוויסקי הבסיסי של המזקקה המיושן בחביות רום, וכאן הוציאו מהדורה מיוחדת עם דגש על מזקקה איכותית ומהדורה מיוחדת של רום, שהוא מתובל בצורה מאוד מיוחדת באננס. במקרה הזה מתקבל ויסקי עם ארומות וטעמים טרופיים בעיקר של אננס. מבוקבק בחוזק של 49.2% ויצא במהדורה מוגבלת של 3750 בקבוקים בלבד.


הוויסקי השני שהגיע, הוא מסדרת סומילייה קולקשן, המהדורה מבוססת על סדרת הסמול בץ' הרגילה של המזקקה, שעוברת יישון נוסף (פיניש) בחביות יין לא שגרתיות, לרוב מתוקים. הפעם זהו יין איטלקי, אדום ומתוק יחסית. יין מסוג Recioto ממחוז Valpolicella שממנו מגיעים גם יינות האמרונה המפורסמים יותר. כל הסדרה מבוקבקת ב-46% אלכוהול. הסיומת נותנת טעמי שוקולד עמוקים ופירות אדומים. האחרון שהגיע אלינו הפעם ואחד המעניינים בסדרה מסגנון פוט סטיל. אחד הסגנונות המעניינים והייחודי לאירלנד. ויסקי רגיל מיוצר אך ורק מלתת שיעורה, ויסקי פוט סטיל מיוצר גם מאחוז מסויים של שיעורה לא מולתתת. הסגנון הזה מעניק יותר טעמים ותחושה של חמאה. על בסיס סגנון הוויסקי הזה, המזקקה מתחילה סדרה חדשה, WOW - Wonders Of Wood וזהו הוויסקי הראשון בסדרה. שנותן ביטוי לזן מסוים של עץ אלון ליישן בו את הוויסקי. עד כה התרגלנו להבדל בין עץ אלון אירופאי או אמריקאי ולרוב יושן בו משהו קודם. הפעם הם לוקחים את זה צעד אחד קדימה, קודם כל עץ אלון חדש ותמיד מתת זן מיוחד. הראשון בסדרה הזאת הוא Chinkapin Oak זן מסויים של האלון האמריקאי הלבן, זן של עץ אלון שנותן בעיקר טעמים של ג'ינג'ר ובננה. הסדרה בשיתוף פעולה עם מועצת העצים של אירלנד. סופו של הניסוי אמורה להשפיע על זני העצים שינטעו באירלנד. ההתמקדות בזן עץ מסויים, בנוסף ליישון בעץ חדש, שלא שומש למשקה אחר, נותנים ביטוי אחר לוויסקי והטעמים שמגיעים מהעץ עצמו הרבה יותר חזקים. הוויסקי מסוג פוט סטיל של טילינג, מכיל 50 אחוז לתת שיעורה ו-50 אחוז שיעורה לא מולתתת. המהדורה מבוקבקת ב-50% אלכוהול וללא הצהרת גיל. ארומות של טופי וקרמל, חמאתיות וג'ינג'ר על הלשון, יחד עם טנינים מורגשים, שוקולד מריר כהה ומעט פלפל שחור. העץ משאיר את נוכחותו כאן בצורה מאוד ברורה וייחודית.

13 views0 comments
bottom of page